بررسی روزانه بازار آهن – شنبه 20 فروردین

بازار سرگردان مقاطع در روزهای بی‌تقاضا

🔹با وجود اینکه قیمت دلار در بازار آزاد در حال نزدیک شدن به مرز 28 هزار تومان است، بازار مقاطع طویل آهن و فولاد همچنان سرگردان به کار خود ادامه می‌دهد و امروز هم کلاف در هم پیچیده این بازار بیشتر از قبل گره خورد.

🔹با وجود اینکه بالا رفتن دمای هوا، افزایش تقاضا را به همراه دارد، اما به نظر می‌رسد همچنان تهدیدهای قطعی برق در فصل تابستان و ندای آغاز این محدودیت‌ها از ماه آینده، فعالان این بازار همچنان جانب احتیاط را رعایت می‌کنند؛ به نحوی که هنوز فروشندگان در حال محاسبه سود و زیان بعد از تعطیلات خود هستند.

🔹با این حال، بازار فولاد زیر سایه احتیاط معامله‌گران پیش می‌رود و کلیف بازار چندان مشخص نیست و تولیدکنندگان روزانه فعالیت می‌کنند و قیمت‌های لحظه‌ای اعلام می‌کنند و اگر هم پیش بیاید، چندین بار فروش خود را می‌بندند.

🔹امروز در مبادی فروش میلگرد شاهد کاهش 50 تا 350 تومانی قیمت در 4 شرکت، ثبات قیمت محصولات 4 شرکت دیگر و افزایش قیمت 150 تا 270 تومانی سه شرکت بودیم. در بازار نبشی و ناودانی دو شرکت ثبات قیمت داشتند، شرکت نورد اشتهارد با 200 و 300 تومان کاهش محصولاتش را به فروش رساند.

🔹قیمت تیرآهن در دو شرکت ثابت بود و یک شرکت کیلویی 100 تا 250 تومان افزایش قیمت داشت، نرخ شاخه‌های پرفروش شرکت ذوب آهن 30 تا 50 هزار تومان افزایش یافت، اما در حوزه پروفیل تنها دو شرکت با ثبات اعلام قیمت کردند.

کلیدواژه : سنگ آهنفولاد
toospendar
ارسال دیدگاه