تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه ۲۱ تیر؛ برق از سر بورس پرید/ تهدیدات جهانی بازار فولاد را وارد رکود کرد

آهن

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد که دلار و بازار سرمایه روی ریل نزول قرار دارند.

نرخ ارز امروز در بازار غیر رسمی به کمتر از ۴۹ هزار تومان رسید و با قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار معامله شد. بازار ارز در حالی روند نزولی را طی می‌کند که بازار سرمایه نیز در همین مسیر قرار دارد. به طوری که اکنون برق فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها در شرایط نامطلوبی قرار دارد و این موضوع باعث شده تا تولید برخی از محصولات کاهش یابد و برخی کارشناسان بر این باور هستن که این تاثیر به بازار سرمایه هم رسیده، به این دلیل که پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها بخش عمده‌ای از بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند. این نوسان در بازار فولاد هم تاثیر داشته و قیمت برخی مقاطع فولادی و آهن را نیز کاهش داده است.

البته در بازار جهانی نیز ثبات و افت قیمت را شاهد هستیم. اکنون ترکیه محصولات خود را با تخفیف راهی بازار می‌کند و از سوی دیگر روسیه نیز به دنبال گسترش بازارهای خود است. همچنین درگیری‌های لفظی کره شمالی و آمریکا و افزایش تنش بین دو کشور بازارها را به بهت فرو برده است. کره شمالی اعلام کرده استفاده از سلاح هسته‌ای دور از ذهن نیست.

در بازار فولاد جهانی امروز هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت ۴۶۲ دلار و ۵۰ سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین ۴۸۵ دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با بدون تغییر و با نرخ ۴۸۲ دلار به ازای هر تن مبادله شد، و اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت ۴۹۰ دلار در هر تن به فروش رسید. همچنین در بخش سنگ آهن نیز رکودی مشاهده می‌شود و چشم‌ها به اقدامات چین دوخته شده است. حالا باید دید چشمک بادامی‌ها چه عملکردی در این زمینه دارند.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز در بازار میلگرد کاهش قیمت ۵۵۰ تومانی یک شرکت را داشتیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ۹۲ تومان کاهش داشته است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای ۹۲ تا۴۵۸ تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت شرکت ها هستیم.

toospendar
ارسال دیدگاه