توقف روند صعودی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین با کاهش تقاضا

قیمت میلگرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از توقف رشد قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دلیل کاهش تقاضا حکایت دارد.

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، با توجه به باران‌های شدید و کاهش تقاضای بخش ساخت‌ساز، روند صعودی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین متوقف شد.

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین در بازه ۳ هزار و ۶۴۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۶۰ یوآن (۵۰۷ تا ۵۱۰ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی در مقایسه با روز قبل ثابت باقی ماند.

در همین حال، قیمت میلگرد شرق چین در آغاز معاملات هفته سقوط کرد اما در بین روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه دوباره رونق یافت و هفته را با ثبات قیمتی به پایان رساند.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شمال چین بین ۳ هزار و ۶۸۰ یوآن تا ۳ هزار و ۷۱۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی حاکی از افت ۵۰ یوآنی نسبت به هفته قبل است. نرخ معامله این محصول در هفته گذشته بین ۳ هزار و ۷۳۰ یوآن تا ۳ هزار و ۷۶۰ یوآن بود.

به گفته برخی منابع بازار، کاهش تقاضای میلگرد باعث توقف روند صعودی این محصول شد، زیرا باران‌های شدید در برخی مناطق شمال، شرق و مرکز چین تقاضای میلگرد برای ساخت‌وساز در این مناطق را کاهش داد.

در همین حال، یک تاجر در بازار شانگ‌های خبر داد حجم مصرف در مناطقی که شرایط جوی مناسب داشتند، ثابت باقی ماند. تاجر دیگری گفت: برخی تجارت‌خانه‌ها ذخایر محصول خود را افزایش دادند و البته حجم کمی از محصول خریداری کردند، زیرا پیش‌بینی می‌کنند در راستای روند صعودی بازار فیوچرز، قیمت بازار اسپات نیز افزایش یابد.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیلگر بازار بیان کرد: کارخانه‌های فولادی تولیدات میلگرد خود را در ماه ژوئن افزایش دادند که در راستای روند نزولی میزان تقاضا نیست. مازاد عرضه محصول می‌تواند در ادامه سال تبدیل به مساله‌ای جدی شود.

براساس گزارش اداره آمار ملی چین، تولیدات میلگرد در ماه ژوئن ۲۰٫۶۲ میلیون تن گزارش شد که این رقم حاکی از رشد ۳ درصدی نسبت به ماه ژوئن گذشته است. همچنین تولیدات محصول در نیمه نخست سال ۱۱۷٫۵۶ میلیون تن بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰٫۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۵۷۰ یوآن به ازای هر تن شنیده شد که این نرخ در مقایسه با روز پیش بدون تغییر ماند.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد با قیمت ۳ هزار و ۸۲۳ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل ۳۹ یوآن رشد نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس ۳ هزار و ۷۸۴ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

toospendar
ارسال دیدگاه