رکود بازار خرید بیلت و میلگرد امارات + دلایل

میلگرد امارات

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رکود بازار خرید بیلت و میلگرد امارات حکایت دارد.

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، با توجه به اینکه خریداران در انتظار اعلام پیشنهادات قیمتی میلگرد در بازار داخلی بودند، بازار معاملات میلگرد و بیلت امارات متحده عربی در یک هفته اخیر راکد گزارش شد.

در این راستا، تولیدکنندگان میلگرد امارات متحده عربی به طور معمول قیمت ماهانه خود را در تاریخ بیستم هر ماه اعلام می‌کنند و پس از آن سفارشات ۱۵ روز پس از آن را قبول می‌کنند.

شرکت اماراتی استیل آرکان میلگرد تولید ماه ژوئیه را از تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲) با قیمت ۲هزار و ۴۵۰ درهم (۶۶۶٫۹ دلار) به ازای هر تن cpt ابوظبی و ۲ هزار و ۴۵۸ درهم به ازای هر تن cpt دبی و شمال امارات  (معادل ۲ هزار و ۴۳۵ درهم تا ۲ هزار و ۴۴۳ درهم به ازای هر تنexw) در بازار عرضه می‌کرد.

این شرکت در قبل معاملاتی در بازه قیمتی ۲ هزار و ۳۶۵ درهم تا ۲ هزار و ۳۷۳ درهم به ازای هر تن exw انجام داد، این درحالی است که کارخانه‌های امارات متحده عربی، میلگرد را بین ۲هزار و ۱۸۰ تا ۲هزار و ۲۲۵ درهم به فروش رساندند.

قیمت خرده‌فروشی میلگرد فولادسازان ۲ هزار و ۲۸۰ تا ۲هزار و ۳۷۳ درهم و شرکت امارات استیل آرکان ۲ هزار و ۴۰۵ درهم به ازای هر تن cfr گزارش شد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw امارات متحده عربی در بازه ۲ هزار و ۱۸۰ درهم تا ۲هزار و ۳۷۳ درهم  محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته قبل است.

واردات میلگرد

در همین حال، قیمت جدیدی برای میلگرد صادراتی به امارات متحده شنیده نشد، زیرا خریداران در ابتدا منتظر پیشنهاد قیمتی میلگرد در بازار داخلی بودند. علاوه بر این، صادرکننده اصلی میلگرد در عمان نیز مشغول تعمیرات بود.

در نتیجه ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد، واردات، cfr جبل علی، امارات متحده عربی ۶۰۸ دلار به ازای هر تن ماند.

واردات بیلت

همچنین در یک هفته اخیر پیشنهاد قیمتی جدید بیلت صادراتی به امارات متحده گزارش نشد و قیمت این محصول، cfr جبل علی، امارات متحده عربی در بازه ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

toospendar
ارسال دیدگاه