قیمت کویل نورد گرم فولادی چین نزولی شد!

کویل نورد گرم

قیمت کویل نورد گرم فولادی چین در واکنش به داده های نزولی شاخص مدیران خرید (PMI)، کاهش یافت.

* بازار کویل نورد گرم فولادی داخلی چین

به گزارش توس پندار، پس از اینکه در گزارش منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین (NBS)، شاخص مدیران خرید (PMI) پایین ‌تر از حد انتظار نشان داده شد، در روز جمعه (۶ ماه می) قیمت کویل نورد گرم فولادی چین کاهش یافت.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز جمعه (۶ ماه می)  در محدوده ۴۹۵۰ – ۴۹۸۰ یوان (۷۴۶ – ۷۵۱ دلار)  در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۷۰ تا ۹۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت شاخص کویل نورد گرم فولادی داخلی در شمال چین (تانگشان) در روز جمعه در محدوده ۵۰۶۰ – ۵۰۸۰ یوان در هر تن قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل با افزایش ۱۰ یوان در هر تن همراه بوده است.  

به نقل از فعالان بازار، داده‌ های منتشر شده توسط اداره ملی آمار (NBS) در ۳۰ آوریل نشان داد که شاخص مدیران خرید (PMI) برای صنعت تولید در آوریل در بازه انقباضی ۴۷.۴ واحدی قرار داشت که ۲.۱ واحد نسبت به ماه مارس کاهش داشت.

داده ها همچنین نشان داد شاخص فرعی تولید ۴۴.۴ واحد بود که ۵.۱ واحد نسبت به مارس کاهش داشته است. با توجه به داده های NBS، مقدار شاخص مدیران خرید برای سفارشات جدید ۴۲.۶ واحد بود که ۶.۲ واحد نسبت به مارس کاهش داشته است.

منابع خبری اعلام کردند که کاهش سرعت تولید و سفارشات، تقاضا را برای محصولات فولادی تخت تضعیف خواهد کرد.

معامله گران اعلام کردند در روز جمعه (۶ ماه می) قیمت‌ کویل نورد گرم فولادی در شرق چین حدود ۲۰ تا ۳۰ یوان در هر تن کمتر از جمعه گذشته بود، اما قیمت‌ کویل نورد گرم فولادی در شمال چین نسبت به هفته قبل به دلیل تقاضای خوب حدود ۱۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

* بازار کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین

طبق ارزیابی متال بولتن قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز جمعه (۶ ماه می) در محدوده ۷۹۷.۵ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۱۳.۶۸ دلار در هر تن کاهش یافته است.

زیان داخلی و کاهش ارزش یوان در چین باعث کاهش قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین شد.

به گفته اداره ارز دولتی چین، نرخ مبادله در ۶ می ۶.۶۳ یوان به ۱ دلار بود و این در حالی است که در ۵ می نرخ مبادله ۶.۵۷ یوان به ازای یک دلار بود.

چندین منبع خبری نقل کردند پیشنهادات کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز جمعه در محدوده ۷۹۵ تا ۸۱۰ دلار به ازای هر تن فوب بود. این در حالی است که قیمت اعلام شده کمتر از انتظارات قبلی فعالان بازار برای کویل نورد گرم فولادی بود که در محدوده ۸۱۰ تا ۸۲۵ دلار در هر تن شنیده شد.

به گفته معامله گران، قیمت قابل اجرا برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز جمعه (۶ ماه می) در محدوده ۷۹۵ تا ۸۰۰ دلار در هر تن فوب بود.

فعالان بازار اعلام کردند در روز جمعه (۶ ماه می) خریداران برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین هیچ پیشنهادی ارائه نکرده اند و ترجیح دادند منتظر بمانند و ببینند که آیا کاهش ارزش یوان ادامه خواهد داشت یا خیر.

* شنیده ها از بازار

یک تحلیل گر صنعت مستقر در شانگهای در مورد داده های شاخص مدیران خرید گفت:

داده‌ های پایین‌ تر شاخص مدیران خرید (PMI) بر کاهش قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز جمعه تاثیر داشت، اما بر قیمت های روز شنبه که اولین روز کاری پس از انتشار این داده ها بود تاثیری نداشت. این به این دلیل است که پس از راه اندازی مجدد شرکت های صنعتی در شانگهای، جو بازار مثبت بود. اما امروز پس از اینکه دولت مرکزی از دولت‌ های محلی خواست تا بر سیاست صفر کردن تعداد موارد مبتلا به کووید ۱۹ پافشاری کنند، اعتماد فعالان بازار در حال تضعیف می باشد.

* بورس آتی شانگهای

به نقل از فعالان بازار بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی مربوط به ماه می در روز جمعه (۶ ماه می) با قیمت ۴۹۰۰ یوان به ازای هر تن به پایان رسید. این در حالی است که قیمت پایانی این محصول نسبت به روز پنج شنبه ۱۶۷ یوان در هر تن کاهش داشته است.  

* میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی در ماه های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در ماه فوریه برابر ۴۹۶۸.۷۵، در ماه مارس برابر ۵۱۷۰ و در ماه آوریل برابر ۵۱۲۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز جمعه (۶ ماه می) به ۴۹۶۵ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید. 

میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در ماه فوریه برابر  817.73، در ماه مارس برابر ۸۶۱.۱۰ و در ماه آوریل برابر ۸۴۵.۵ دلار در هر تن فوب چین بود که در تاریخ ۶ می به ۷۹۷.۵ دلار در هر تن فوب چین رسید.

toospendar
ارسال دیدگاه