ثبات قیمت بیلت و میلگرد در بازار امارات/ محموله بیلت ایرانی را کجا و با چه قیمتی خرید؟

بیلت و میلگرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت بیلت و میلگرد در بازار امارات متحده عربی حکایت دارد.

 براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی خرید محصول پس از تعطیلات هفته گذشته در امارات متحده عربی افزایش یافت که قیمت بیلت و میلگرد در این کشور ثابت باقی ماند.

در بازار داخلی این کشور، شرکت امارات استیل آرکان میلگرد تولید ماه ژوئیه را با قیمت ۲ هزار و ۴۵۰ درهم (۶۶۶٫۹ دلار) به ازای هر تن cpt ابوظبی و ۲هزار و ۴۵۸ درهم به ازای هر تن cpt دبی و شمال امارات (معادل ۲هزار ئ ۴۳۵ تا ۲هزار و ۴۴۳ درهم به ازای هر تن exw) در بازار عرضه کرد.

این شرکت معاملاتی در بازه قیمتی ۲هزار و ۳۶۵ تا ۲هزار و ۳۷۳ درهم به ازای هر تن exw انجام داد و این درحالی است که کارخانه‌های امارات متحده عربی، میلگرد را بین ۲هزار و ۱۸۰ تا ۲هزار و ۲۲۵ درهم به فروش رساندند.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw امارات متحده عربی در بازه ۲هزار و ۱۸۰درهم تا ۲ هزار و ۳۷۳ درهم محاسبه شد. این محصول در هفته قبل بین ۲ هزار و ۲۰۰ درهم تا ۲ هزار و ۳۷۰ درهم معامله می‌شد.

واردات میلگرد

شنیده شده است که میلگرد عمان با قیمت ۲ هزار و ۲۳۵ درهم (۶۰۸ دلار) به ازای هر تن cpt به امارات متحده فروخته شد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد، واردات، cfr جبل علی، امارات متحده عربی به ۶۰۸ دلار به ازای هر تن افزایش یافت. نرخ معامله این محصول در هفته گذشته ۶۰۵ دلار بود.

در همین حال، یک فعال بازار اظهار داشت: تولیدکننده عمانی درحال انجام تعمیرات است، بنابراین ممکن است برای مدت کوتاهی، عرضه این کشور محدود شود و همین مساله موجب افزایش قیمت خواهد شد.

واردات بیلت

براساس گزارشات، بیلت عربستان سعودی با قیمت ۵۱۰ دلار به ازای هر تن cpt پیشنهاد شد اما هیچ معامله‌ای صورت نگرفت.

در همین حال، شنیده شده است که یک محموله بیلت ایرانی با قیمت ۴۸۵ دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران فروخته شده است. منابع بازار معتقدند که این محموله به امارات متحده عربی فروخته شده است.

با در نظر گرفتن هزینه ۲۰ تا ۲۵ دلاری حمل‌ونقل، این قیمت معادل ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن cfr امارات متحده عربی است.

در همین راستا، بنا بر ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی، واردات، cfr جبل علی، امارات متحده عربی در بازه ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

toospendar
ارسال دیدگاه