چالش انرژی برای صنایع دردسرساز شد/ ایران باید حضور اقتصادی خود را در سوریه تقویت کند

چالش انرژی
سوریه واردات محصولات فولادی ترکیه را محدود کرده لذا موقعیت مناسبی است تا محصولات فولادی ایران جایگزین محصولات ترکیه در کشور سوریه بشود و با توجه به ساخت و ساز گسترده و فعالیت های عمرانی زیاد سوریه، بازار این کشور می تواند در درازمدت پذیرای محصولات فولادی ایرانی باشد.

معاون فروش فولاد خراسان گفت: مجتمع فولاد خراسان سال گذشته بیش از ۱۱۰ روز قطعی برق و گاز داشت که بیشترین زمان توقف تولید برای این واحد تولید کننده فولادی کشوربود و باعث کاهش حجم بسیار زیادی از تولید شد.

حسین بختیاری افزود: فولاد خراسان سال گذشته به ظرفیت اسمی خود نرسید اما در زمانی که برق و گاز وصل بود چندین رکورد تولید را پرسنل خراسان ثبت کردند و واحد فروش هم با جایگزین کردن سایر محصولات جانبی توانست به رقم جدیدی برای فروش برسد.

بختیاری گفت: مجتمع فولاد خراسان سال گذشته با عرضه بیش از ۵۳۷ هزار تن میلگرد به بورس کالا بیشترین میزان عرضه را در بین تولیدکنندگان محصولات فولادی از آن خود کرد و با معامله بیش از۳۹۴ هزارتن بیشترین حجم معامله میلگرد را داشت و از این حیث رتبه اول را در بین تمام شرکت‌های تولیدکننده میلگرد در بورس کالا کسب کرد.

وی درباره فروش محصولات صادراتی فولاد خراسان افزود: فروش صادراتی میلگرد صادراتی مجتمع فولاد خراسان بالغ بر ۷۰۰ درصد رشد داشته است و به رقمی حدود ۹۰ هزار تن صادرات میلگرد رسید که این میزان بالاترین رشد و بیشترین فروش در بین دیگر شرکت تولیدکننده محصولات فولادی بود.

به گفته وی، با وجود قطعی های مکرر برق و گاز درسال گذشته رقم درآمدی شرکت فولاد خراسان نخستین بار از ۱۱ هزار میلیارد تومان گذشت که در مقایسه با سال قبل از آن، ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون فروش فولاد خراسان ادامه داد: این مجتمع همچنین توانست برای اولین بار و در روزهای پایانی سال تناژ بالایی از محصولات فولادی را به سوریه صادر کند که اشتیاق بازار سوریه و عراق به محصولات ایرانی نشانگر این است که دولت بایستی تمام مساعی خود را برای در اختیار گرفتن این بازار به عنوان یک بازار هدف در اختیار صادر کنندگان ایرانی بکار گیرد.

بختیاری تصریح کرد: سوریه واردات محصولات فولادی ترکیه را محدود کرده لذا موقعیت مناسبی است تا محصولات فولادی ایران جایگزین محصولات ترکیه در کشور سوریه بشود و با توجه به ساخت و ساز گسترده و فعالیت های عمرانی زیاد سوریه، بازار این کشور می تواند در درازمدت پذیرای محصولات فولادی ایرانی باشد.

toospendar
ارسال دیدگاه